Lurdy
Na slavné poutní místo ve Francii míří další zájezd s věřícími. Mezi nimi Christine (Sylvie Testudová), nijak zvlášť pobožná mladá žena upoutaná na vozík. Vrátí se domů uzdravená? A bude její proměna značit zázrak, nebo jen očekávatelný vývoj zdravotního stavu? Snímek úspěšně soutěžil na MFF Benátky.
Proslavené poutní místo Lurdy nabízí návalu věřících naději, útěchu i povrchní uspokojení z návštěvy, kterou lze zakončit koupí kýčovitého suvenýru. Co přesně zde hledá mladá, na vozík upoutaná Christine, není jasné. Výprava však do jejího života změny přinese. A nebudou malé. Poklidný, ale zároveň napínavý snímek nabízí prostor pro údiv i spekulace a nenásilně se táže, zda nejsou nevyzpytatelné boží cesty jen iluzí. Snímek se pohybuje na pomezí příběhu o vykoupení a nepředpojaté úvahy o roli víry v životech lidí, kteří se jí více či méně důsledně oddávají. V hledání potřebné útěchy pak nachází lidskost i cynismus. V hlavní roli podává uhrančivý a tlumený výkon Sylvie Testudová, držitelka ceny za nejlepší ženský herecký výkon ve filmu Strach a chvění (Stupeur et tremblements), který byl uveden na MFF KV 2003.