Muži v říji
Břitká vesnická komedie Muži v říji pokračuje v tradici filmů, jako je Menzelova Vesnička má středisková, její satira je však naprosto aktuální. Humor je tu postaven na střetu malého a velkého světa: zastupitelé zapadlé obce Mouřínov – tak zapadlé, že tu končí všechny cesty – se snaží uskutečnit svůj sen o nové silnici, která by je spojila s Evropou.
Břitká vesnická komedie Muži v říji pokračuje v tradici filmů, jako je Menzelův snímek Vesničko má středisková, její satira je však naprosto aktuální. Humor je tu postaven na střetu malého a velkého světa: zastupitelé zapadlé obce Mouřínov – tak zapadlé, že tu končí všechny cesty – se snaží uskutečnit svůj sen o nové silnici, která by je spojila s Evropou. Na mapě střední Evropy byste sice tuhle jihomoravskou vesničku hledali marně, to však nebrání tomu, aby zde žil Franta, přeborník republiky ve vábení jelenů. Dlouholetý starosta Hanáček a místní zbohatlík Jarda se rozhodnou uspořádat mistrovství Evropy v této neobvyklé disciplíně, na jehož slavnostní zahájení chtějí nalákat žoviálního premiéra a využít této příležitosti k lobbování za svou věc. Ani sebelepší plán ale nezabrání nevyzpytatelným zásahům lidského faktoru a nenadálých událostí do průběhu slavností...