Jmenuji se Oliver Tate
Je mu patnáct, touží přijít o panictví, a navíc i zachránit matku před přítelem z mládí, úlisným guru hnutí new age. Příběhy Olivera Tatea natočil podle románu Joea Dunthornea debutující britský režisér Richard Ayoade, známý českým divákům zejména jako představitel Mosse ze seriálu Ajťáci.
Oliverovi je patnáct a jeho životní obzor je naplněn starostmi, plně odpovídajícími věku – existenciální krize, touha přijít o panictví, obavy o rozpad manželství rodičů. V čem se ovšem příběh tohoto velšského mladíka liší, je způsob, jakým na svět, své starosti, ale především na sebe nahlíží. Snímek, natočený podle knihy, již napsal Joe Dunthorne, je portrét předčasně vyspělého, poněkud sebestředného chlapce, který se s oblibou vidí jako hrdina filmu o svém životě, se zájmem si čte slovníky – a pochopitelně není hvězdou kolektivu. Jeho příběh, vyprávěný v první osobě, není jen záznamem každodenních prožitků, ale i směsí vzpomínek, fantazií, strachů, výstředních postřehů a pseudofilozofických úvah. Jmenuji se Oliver Tate vytvořil jako svůj režijní debut populární představitel Mosse z britského sitcomu Ajťáci Richard Ayoade, který díky filmařské vynalézavosti dokázal uchovat specifický humor literární předlohy, ale zároveň mu najít i odpovídající filmovou formu.