Vlny dlouhého dosahu
Houslista Jon Rose rozeznívá smyčcem palestinské zátarasy, Miya Masaoka prostřednictvím hudby komunikuje s hmyzem a rostlinami. Celkem v deseti zemích vznikal portrét současných hudebníků se společenským vědomím: všechny spojuje slavný smyčcový Kronos Quartet.
Jak dnes zní a vypadá hudba, pomocí níž se její autoři pokoušejí lépe porozumět světu kolem sebe? Kanadský filmař natáčel v deseti zemích se čtyřmi zástupci současného hudebního myšlení: všechny nakonec spojuje slavný smyčcový Kronos Quartet, který hraje jejich díla. Je tu houslista Jon Rose, rozeznívající smyčcem ploty a ostnaté zátarasy v Palestině i na australských pláních. Miya Masaoka vytváří hudbu, jejímž prostřednictvím komunikuje s hmyzem a rostlinami, John Luther Adams „překládá" geofyzikální prostředí Aljašky do hudebního tvaru. Bob Ostertag, který uložil své kompletní dílo volně na internet, zkoumá sociální a politická témata: ozbrojenou vzpouru převádí do smyčcového kvartetu a z odpadků vytváří „live cinema" performanci. Film ukazuje hudbu nikoli jako zábavu nebo prostředek kariéry, ale jako způsob vytvoření hlubších vztahů vůči lidem a dnešnímu vrstevnatému světu.