Sezóna zabíjení
Při vůbec prvním setkání na filmovém plátně ztvárnily dvě z největších hereckých ikon současnosti Robert De Niro a John Travolta veterány války v Bosně a někdejší protivníky. Američan a Srb se znovu střetávají v napínavé a akcí nabité hře kočky s myší, zasazené do uhrančivých a jen těžko dostupných Apalačských hor.
Při vůbec prvním setkání na filmovém plátně ztvárnily dvě z největších hereckých ikon současnosti veterány války v Bosně a někdejší protivníky. Američan Benjamin Ford (Robert De Niro) a vysloužilý příslušník srbské armády Emil Kovac (John Travolta) se po letech znovu střetávají, aby vyrovnali staré účty způsobem z nejklasičtějších – soubojem muže proti muži za použití násilí fyzického i psychického. Archetypální příběh dvou jedinců, které pojí vzájemná nenávist a zároveň respekt vůči schopnostem toho druhého, je předkládán v atraktivní formě strhující a napínavé hry kočky s myší, odehrávající se v uhrančivé krajině jen těžko přístupných Apalačských hor. Pracovat s herci takového formátu je snem každého tvůrce, jak potvrzuje i Mark Steven Johnson: „Diskutuješ s nimi o projektu a u toho se štípeš, aby sis dokázal, že se ti to nezdá. Ale brzy zjistíš, že oba jsou to skuteční džentlmeni." Díky herecké bravuře Travolty i De Nira mohl mimořádně zručný režisér prostřednictvím postav nechat naplno rozeznít celou škálu motivů a emocí, jako temný humor, hrůzu či melancholii, jež z akčního thrilleru činí mnohem komplexnější než jen žánrový zážitek.