Druhá strana
Jeden z nejvýraznějších filmařů současnosti se tentokrát přesunul z Texasu do Louisiany a své „fotografické“ oko zaměřil na lidi žijící na okraji společnosti. Potvrzuje mimořádný pozorovací talent a schopnost s respektem a lidskostí divákovi přiblížit svět „raněných duší“, aniž by je soudil. Snímek byl uveden v sekci Un Certain Regard na letošním MFF v Cannes.
Jeden z nejvýraznějších filmařů současnosti se tentokrát přesunul z Texasu do přehlížené oblasti Louisiany, kde na okraji společnosti žijí nejen lidé závislí na alkoholu, drogách, lidé se zpochybnitelnými morálními hodnotami, ale také váleční veteráni. Minervini i ve svém čtvrtém celovečerním snímku potvrzuje mimořádný pozorovací talent a schopnost s respektem a bez známky opovržení divákovi přiblížit vnitřní svět „raněných duší“, aniž by je soudil nebo hodnotil. V dlouhých, pomalých sekvencích se zarývá pod kůži nejen svým hrdinům, ale i divákovi, čímž dociluje intenzivního fyzického prožitku z navázané blízkosti a kontaktu s postavami. Přesným „fotografickým“ okem zachycuje všednodenní realitu odvrácené strany amerického snu v oblasti s šedesátiprocentní nezaměstnaností. Tento silný snímek byl uveden na letošním MFF Cannes v sekci Un Certain Regard.