Modré stíny
Ve čtyřdílné detektivní minisérii čelí olomoučtí vyšetřovatelé unikavým a ambivalentním nepřátelům, kteří stojí za vraždou univerzitního docenta. Taušův způsob vyprávění o případu, který nepříjemně zasáhne i soukromí detektivů kolem majorky Výrové, vzbudil rozruch i výraznou, progresivní formou, popírající třeba očekávané komponování obrazu.
„Tyhle ničeho se neštítící podvodníky vlastně zrodil komunismus.“ I to zazní při vyšetřování nového případu, který řeší majorka Výrová spolu s kolegy z olomoucké kriminálky. V jedné z nejvýraznějších českých kriminálních minisérií poslední doby jde totiž po krku i porevolučním korupčníkům a řeší nelegální kamarádšofty. Temný případ začne zastřeleným docentem přímo na půdě olomoucké univerzity. Akademik mohl vadit zejména univerzitnímu kvestorovi, na jehož podivné hospodaření s možná zbytečně utracenými miliony často upozorňoval. Případ ale výrazně zasáhne i samotné vyšetřovatele, kteří budou muset redefinovat svoje úlohy v týmu, protože jim práce nepříjemně zasáhne do soukromí. Modré stíny vzbudily rozruch výraznou, progresivní formou, jíž režisér Viktor Tauš a kameraman Martin Douba popírají třeba očekávané komponování obrazu. Detektivy, v jejichž čele exceluje Klára Melíšková v roli Výrové, nečeká klasická satisfakce a čelí ambivalentním a unikavým nepřátelům.