Pátá loď
Desetiletá Jarka najde rodinu za zvláštních okolností, když se začne starat o dvě cizí opuštěná batolata. S přípravou sunaru jí ve špinavé zahradní chatce pomáhá vrstevník Kristián. Děti si tak v poetickém snímku konečně vytvářejí domov, který vlastně nikdy neměly. Ale na jak dlouho?
Svět desetileté Jarky tvoří hlavně chaos a bezvládí. Malá dívka žije v bratislavském činžáku, kde se o ni ale nikdo pořádně nezajímá a její matka raději tráví čas s přáteli. Jarka tak citově strádá. Když matka odjede na několik dní do Prahy, dívka se náhodou dostane ke dvěma opuštěným batolatům. Spolu s vrstevníkem Kristiánem je v kočárku dotáhne až do zahrádkářské kolonie a začne se o ně starat… V poetickém snímku Ivety Grófové se dvě děti stanou rodiči, které samy nikdy pořádně neměly. Jejich nemotorná, avšak poctivá péče o dvě řvoucí batolata je v reálném světě samozřejmě odsouzena k nezdaru, Grófová ale vypráví příběh optikou malých hrdinů, jež se vzpírá bezcitné logice dospělých. Kamera Denisy Buranové pak vytváří až snový svět úniku před realitou, který kdysi podnikl každý z nás. Snímek se skvělými výkony dětských neherců získal Křišťálového medvěda za nejlepší film sekce Generation Kplus na letošním Berlinale.