Metamorfeus
Další z vrcholných Brdečkových děl vychází z antické báje o Orfeovi a Eurydice, již autor použil k podobenství o nesmrtelnosti kultury a umění, jasně čitelnému v kontextu tehdejší okupace Československa. Po výtvarné stránce je snímek inspirován pompejskými freskami, po literární stránce texty z Ovidiových Proměn.