Manželé
Ben Gazzara, Peter Falk a John Cassavetes coby Harry, Archie a Gus, newyorští kamarádi, s nimiž se setkáváme na pohřbu jejich předčasně zesnulého kumpána. Na náhlé uvědomění si vlastní smrtelnosti reaguje svérázné trio dvoudenním divokým mejdanem – útěkem od otupujícího blahobytu středostavovské reality. Výjimečný počin „kmotra nezávislého filmu“ ve zbrusu nové restaurované podobě.
Ben Gazzara, Peter Falk a John Cassavetes coby Harry, Archie a Gus, newyorští kamarádi, s nimiž se setkáváme na pohřbu jejich předčasně zesnulého kumpána. Na náhlé uvědomění si vlastní smrtelnosti reaguje svérázné trio dvoudenním divokým mejdanem – útěkem od otupujícího blahobytu středostavovské reality. Cassavetes, „kmotr nezávislého filmu“ a pravděpodobně nejpozoruhodnější režisér všech dob, ovládal umění vystihnout autenticitu lidských prožitků s jitřivou intenzitou. Melancholický a provokativní neobroušený filmový diamant, uváděný ve zbrusu nové, restaurované podobě a navazující na Poctu Johnu Cassavetesovi z MFF KV 2004, je toho zásadním důkazem.