Bullet Boy
A strong talented cast headed by Ashley Walters and authentic dialogues characterise this tragic drama about machismo, weapons and the experiences of poor “black” London.
Documentary-maker Saul Dibb and his co-scriptwriter Catherine R. Johnson, a former writer-in-residence at London’s Holloway Women’s Prison, bring an authentic edge to gritty drama Bullet Boy. Ashley Walters, who in real life served seven months at an offenders’ institute for gun possession, plays Ricky, 19, who is determined not to fall back into destructive patterns having returned fresh from custody to his home in east London’s Hackney. But when his best friend Wisdom hands him a gun and draws him into a conflict with some local youths, a break with the past looks an ever more dim prospect. His long-suffering mum despairs for his future, and is determined that her impressionable 12-year-old son Curtis (non-professional actor Luke Fraser) follow a different path to Ricky. Strong performances and authentic dialogue elevate this tragedy-tinged drama about machismo, gun crime and the impoverished black London experience.