Love Talk
Director Lee Yoon-ki delivers his second feature film as a visually refined mosaic of the lives of Koreans living in California, from which he constructs the serene and silent tale of an unexpected encounter between two former lovers – and together with it, a remarkable portrait of Los Angeles as an eerily melancholic city without borders or love.
The young woman Young-shin sits behind the microphone at the radio station where she works, a friendly ear for lonely people: Californian Koreans phone in to her programme “Love Talk” and share their sorrows and pain with her. But Young-shin is troubled by the same problems as her listeners. While she has achieved everything she came to America to find – freedom, money, education – she is stumbling along, cut off from her own past, alone in this radiant and vast urban landscape. She is therefore affected all the more acutely by a chance encounter with a lover from the distant past, Ji-seok, who has set out for L. A. to search for his own dream, of which Young-shin has always been a part… Director Lee Yoon-ki has surrounded this romance, captured in long, silent and curiously drained shots, with fragments of the lives of many other Asian emigrants, and has thus transformed it into a parable about the nostalgia and hopes of those who pass through their lives as they do foreign cities.