Unfolding Florence: The Many Lives of Florence Broadhurst
This stylised film by the renowned maker of Little Women and Charlotte Gray unravels the mysteries surrounding the life and death of Florence Broadhurst, singer, dancer, owner of a fashion salon, painter and the artist behind eccentric wallpaper designs.
When designer Florence Broadhurst was found murdered in her studio, only a few individuals could state that they really knew her. At the time of her death, this mysterious 76-year-old woman was even thought to have been twenty years younger. Thus the film begins to unravel the mysteries surrounding one of the most remarkable Australian women of the 20th century. She was born in 1899, as a singer and dancer she was part of the Shanghai scene of the 1920s, in the following decade she headed a fashion salon in London, and then returned to Sydney as a painter and became celebrated for her charity work. Conservative Australia came to know her best, however, for her eccentric and exotic wallpaper designs. This highly stylised film by renowned director Gillian Armstrong finds an original way to combine archive footage, animation, staged sequences and testimonies of those who remember Florence Broadhurst.