A television weather reporter travels to his native town in the Brazilian north-east for the funeral of his father, who was killed under questionable circumstances. Soon after his arrival in this God-forsaken land, he has to face not only his strange family, but also Indians, marijuana planters, conservative politicians, clairvoyants, water-diviners and spiritual leaders – and, above all, his own memories.