The Right of the Weakest
A social drama with thriller elements, in which frustration stemming from social injustice leads four men to a desperate plan – they decide to rob the safe of the steelworks, a symbol of ruthless exploitation and the indifference of society to the fate of the weakest.
The protagonists of this social drama with thriller elements are four men united in their frustration at the way society blocks their hopes and aspirations. Although Patrick has a university education he cannot find a job that would enable him to support his young family. His wife Carole goes to work every morning on an old moped, but the moped finally falls apart and she is forced to take the bus and so loses a valuable hour’s sleep every day. For Patrick and his friends this is the last straw and they can no longer bear the injustices of society. Marc, whose rebellion against a life of indignity has already earned him a spell in jail, Robert, who has been deprived of his livelihood by the sell-off of the local steelworks, and Jean-Pierre, who has lost the use of his legs after an accident in the same steelworks, decide on a desperate course of action – they plan to rob the steelworks’ safe.