Hostel: Part II
The horror film Hostel outraged Slovaks by showing their country as a place where you can torture anyone you want to death if you have enough money. Its even more sadistic sequel has three young American girls setting out for Slovakia, where the scenes of extreme violence again raise the standards for what can be shown in a film in general distribution.
Three young American students succumb to the allure of their new friend and leave Rome for a weekend trip together. Instead of a relaxing stay at a spa, however, they are taken into the “care” of the perverse organisation Elite Hunting, which provides wretches such as themselves for the games of rich deviants... games that go further than the kind of pain a normal person can imagine. The story follows up on the film Hostel, which thrilled fans of brutal horror, and at the same time, incensed Slovak audiences by showing their country as a place where things like that happen all the time. “I knew I had to set a higher standard,” explains director Eli Roth on his intention to satisfy the first type of audience with an even higher degree of brutality. The extremely bloody special effects were handled by make-up artists from the adaptation of the children’s fantasy Chronicles of Narnia. In addition to other familiar faces, local audiences will recognise the former Slovak Minister of Culture Milan Kňažko in the role of the Russian torturer Sasha.