Vivere
Christmas Eve brings three women together. Young Antoinetta, who has run away from home with her boyfriend to Rotterdam, her older sister Francesca, who is looking for her, and the abandoned Gerlinde: three women on the run, protecting one another as well as themselves.
On Christmas Eve young Antoinetta runs away from home with her musician lover. Her older sister Francesca sets off to find her and, on the way to Rotterdam, meets hopelessly abandoned Gerlinde. This creates an encounter between three women on the run, protecting one another as well as themselves. “The three of them could almost be one woman in different watershed moments in their lives. Their unfulfilled desire and loneliness make kindred spirits of them,” says the director. “Christmas Eve with its festive atmosphere that others enjoy in a circle of loved ones becomes a day that jolts their lives. The film tells us to rouse our dreams and desires rather than let them die out. The screenplay is structured as three stories filmed in different cinematographic styles which underscore the points of view of each of the protagonists. At a certain point however they intersect and become a single storyline shared by them all.”