The Collectress
The psychological story of a young physician who loses the ability to feel emotion after undergoing a traumatic experience. It is only thanks to video recordings of herself in extreme situations that she regains the capacity to feel suppressed sensations. And so she decides to try an experiment – one that cannot yield positive results alone.
Following a traumatic experience, Gaile, a children’s speech therapist, is incapable of feeling any emotion. In the course of preparing a video presentation for a scientific conference, however, she sees herself in film shots and is surprised to find suppressed sensations returning to her, primarily feelings of aggression. Gaile decides to try an experiment. With the help of a man with a video camera, she causes a stir and provokes consternation in those who are a party to her excesses. At the same time, it is as if she is unable to perceive the value of normal emotion or even the possibility of someone having feelings for her… Domestic film critics labelled debuting director Kristina Buožyte as the Lithuanian Liliana Cavani. In this, her first fiction film, she ponders the roles of the audiovisual recordings that have become such a common part of our lives.