Always for Pleasure
Capturing the music, food and street celebrations that comprise New Orleans’s unique cultural gumbo, this glorious insider’s portrait of The Big Easy focuses on social and cultural traditions of black Mardi Gras Indians, such as the Wild Tchoupitoulas, as they prepare and their grand parades.
Capturing the music, food and street celebrations that comprise New Orleans’ unique cultural gumbo, this glorious insider’s portrait of The Big Easy focuses on social and cultural traditions of black Mardi Gras Indians, as the Wild Tchoupitoulas and other “tribes” prepare and celebrate with parades. The distinct rhythms of their music proved critical to the development of jazz and funk. Includes live performances from Professor Longhair and the Neville Brothers.