To Faro
Melanie met Jenny and fell in love. But Jenny thinks Mel is Miguel. Mel looks, dresses and acts like a boy, and people frequently take her for one. Like Jenny’s friends do when the two fall in love. This tale of the obliquity (sexual and otherwise) of adolescence is a tender and beautiful film about youth and the sadness, loneliness and confusion that go with it.
Melanie met Jenny and fell in love. But Jenny thinks Melanie is Miguel. Sounds strange? Melanie lives with her father, her older brother Knut and his girlfriend Viki and works in a food packing plant. She looks, dresses and acts like a boy, and people frequently take her for one. Like the slightly younger Jenny, who falls in love with her. At the same time, Melanie is faking a relationship for her family’s sake with a colleague, a Portuguese named Nuno. This tale of the obliquity (sexual and otherwise) of adolescence is a tender and beautiful film about youth, and the sadness, loneliness and confusion that go with it. Its heroine is an odd but charismatic character who has yet to fully resolve her sexuality and gender. The tender magic and the atmosphere of mystery and expectation so typical of the protagonist’s age make for a powerful cinematic experience.