Poppy Shakespeare
A psychiatric patient of many years attending a London clinic meets an elegant black woman who insists she is not insane. The two young women strike up an unusual friendship... An outstanding adaptation of the novel by Clare Allan, who herself spent almost a third of her life in a psychiatric ward.
“N” has lived in the institutionalised world of a North London psychiatric ward for years upon years, and doesn’t want to change a thing about it. The turning point in her life comes with a new patient, an elegant and temperamental black woman named Poppy Shakespeare, who insists she is not insane. The two women strike up an unusual friendship... The outstanding drama is an adaptation of Clare Allan’s successful novel, which The Guardian newspaper described as Catch-22 meets One Flew Over the Cuckoo’s Nest. At once comic and tragic, lyrical and absurd, the story takes an inside look at a claustrophobic, upside-down world in which reality intermingles with fantasy and reason with insanity. In light of the fact that the book’s author spent almost a third of her life in a psychiatric ward, the story of the two women (portrayed superbly by Anna Maxwell Martin and Naomie Harris) can also be seen as a blistering exposé of the shortcomings of the British healthcare system.