Poppy Shakespeare
Dlouholetá ambulantní pacientka psychiatrické kliniky se v londýnské nemocnici seznámí s půvabnou černoškou, jež o sobě tvrdí, že není blázen. Mezi oběma mladými ženami se zrodí nevšední přátelství… Pozoruhodná adaptace románu Clare Allanové, která strávila v psychiatrické péči téměř třetinu života.
„N“ je dlouholetá ambulantní pacientka psychiatrické kliniky v nemocnici v severním Londýně. Žije v institucionalizovaném světě a nechce na tom nic měnit. Zlom v jejím životě způsobí nová pacientka, půvabná temperamentní černoška Poppy Shakespeare, jež o sobě tvrdí, že není blázen. Mezi oběma ženami se zrodí nevšední přátelství... Pozoruhodné drama je adaptací úspěšného románu Clare Allanové, o němž deník The Guardian napsal, že se v něm setkává Hlava XXII s Přeletem nad kukaččím hnízdem. Komický i tragický, lyrický i absurdní příběh nahlíží „zevnitř“ na klaustrofobický, vzhůru nohama přetočený svět, v němž se skutečnost prolíná s představami a zdravý rozum s nepříčetností. Vzhledem k tomu, že autorka knihy strávila v psychiatrické péči téměř třetinu života, v příběhu obou žen (které znamenitě ztvárnily Anna Maxwell Martinová a Naomie Harrisová) zároveň sžíravě odhaluje slabiny britského systému zdravotnictví.