A Song of Good
A raw drama in which social criticism is injected with a fair dose of black humour. Young Gary is trying to change his life as a junkie from the bottom up. But the barren Auckland suburb, where violence circulates just as impersonally as money and drugs, doesn’t offer much hope of redemption.
A Song of Good is a raw drama in which director Gregory King fully avails himself of elements familiar from his previous work – social criticism mixed with a fair dose of black humour. 28-year-old Gary’s life has long been defined by periodic swings between alcohol binges, ever-larger doses of heroin and more or less coincidental interludes of sweaty sex with nearly comatose partners. The turning point paradoxically only comes when Gary finally hits rock bottom and commits a crime. This prompts him to the decision to become a better man, and to this end, he intends to do a good deed. It’s never easy to change your life – especially if one is surrounded on all sides by a dysfunctional family and a band of homeless cronies. The attempt at redemption, however, looks hopeless from the start in a barren Auckland suburb, where violence circulates just as impersonally as money and drugs...