Who's Afraid of Kathy Acker?
The very first biographic film about the legendary American feminist writer who rose out of the New York underground scene. From her beginnings as a wild punk rocker the film follows her life with similarly wild ingenuity and brutal candour, combining animation, the memories of her contemporaries and scenes adapted from her book.
The very first biographical film about the legendary American feminist writer who rose out of the New York underground scene. The eccentric Kathy Acker (1947–1997) is presented via a number of archival recordings of her provocative public performances and raw, explicitly sexual scenes, and through the memories of her students, former lovers, friends and colleagues. From her beginnings as a wild punk rocker, the documentary follows her with similarly wild ingenuity and brutal candour, combining animation, graphics and reminiscences from her contemporaries. Extracts from her written work recall her thoughts on womanhood, desire and feminine sexuality. The film thus radiates the same savage and unbound punk energy as its heroine, while also compiling a rigorous portrait of an unforgettable woman and an equally unforgettable period of history. The film has been screened at the festival in Rotterdam, the Hamburger Dokwoche, the Toronto Hot Docs and the festival in Seattle.