Parque vía
The main protagonist, Beto, is a real person. Beto is the caretaker of a house which has stood empty for many years, and he lives a routine, regular life confined within its walls. One day the house is sold and Beto’s way of life is threatened. An outstanding movie debut with an unexpected ending.
The main protagonist, Beto, is a real person. Beto is the caretaker of a house which has stood vacant for many years. He lives a routine, regular life, ignoring the bustle of the big city, within the confines of the empty house. He is completely satisfied with his lifestyle and the thought of venturing outside can cause Beto to panic. The only two people he ever occasionally sees are the owner of the house, a woman he greatly respects, and Lupe, his prostitute girlfriend. One day, the house is sold and Beto is threatened with eviction... Director Rivero’s original, adroitly filmed debut gently pulls the viewer into Beto’s world, which passes by at the slow pace of daily rituals. The more surprising and unexpected the conclusion of the film seems, the more understandable it is. The director explains how the film came about: "This story is based on my trips to Mexico City in the last couple of years. Living in such a special place makes it is easy to overlook a lot of things that, seen again from a distance, provoke different feelings, colors, and above all, a different meaning.”