Therapist Daniil, his wife Nina, a doctor, and his lover Vera are involved in the preparations for Gagarin’s launch in Baikonur, Kazakhstan. Their awareness of the risks involved in the project has a detrimental effect on their relationships and adversely foreshadows their destinies. A far cry from the romantic atmosphere and official optimism of the time.