Lost Times
Lost Times is the story of young car mechanic Iván, who lives with his mentally disabled sister Eszter in a God-forsaken village on the Hungarian-Ukraine border. The wonderful, almost virginal natural landscape provides a stark contrast to the frustrations of village life. Áron Mátyássy’s debut is dominated by mesmerising camera work and a beguiling score.
1997. Iván is a young car mechanic living in a God-forsaken village in eastern Hungary. He looks after his mentally disabled sister Eszter and earns extra money smuggling diesel oil across the border from Ukraine. The siblings’ coexistence is disrupted one day by a tragic event – Eszter is raped. A police investigation gets under way; in the meantime, Iván starts up a relationship with young Ilus, who has just finished school and is planning on going to university. Iván plainly wants to leave his old life behind him, but will he be able to fulfil this ambition? The wonderful, almost virginal natural landscape provides a stark contrast to the frustrating and somewhat stereotypical life in the village. The mesmerizing images from cameraman Máté Herbai are enhanced by the beguiling score from composer and cellist Albert Márkos. Debuting director Áron Mátyássy also wrote the screenplay for the film.