Devil’s Town is a film about people driven only by their basic needs, deep instincts, obsessions, ambitions, fears and frustrations. Is their moral crisis merely a consequence of the hard times they have to live through, or is it the other way round?”, asks the director of the film. This black comedy about modern life in the director’s native country is the debut of Vladimir Paskaljević, after whose short stories his father Goran created the award-winning film The Optimists (KV IFF 2007).