Side By Side
A debut filmmaker decides to get at the truth of the causes of an age-old grudge between his father and elderly Mr. Frost, two men who have long had adjoining backyards. This staged documentary features compelling visual compositions and the disarmingly dry humor of the distinctive inhabitants of western Jutland.
Equipped with a camera, a debut filmmaker decides to analyze the causes of an age-old grudge between his father and elderly Mr. Frost. In the 15 years since it started, the misunderstanding between the two men, who have adjoining backyards, has grown into a hatred spurred on by the complete absence of any form of communication. Presented as a staged documentary, this "neighbor” drama is interesting above all for its compelling visual compositions and the disarmingly dry humor which enriches its cleverly conducted interviews.