Sell Out!
When Yeo Joon Han went looking for funds for his writer-director feature debut, he got a lucrative offer from Astro Shaw productions, an offshoot of the multimedia conglomerate Astro All Asia Networks. He was given money and creative freedom but he had to make a movie that would be successful at the box office. The musical Sell Out! is the result. It blends the motif of compromising one’s principles for career and cash with a biting satire of avaricious, socially-approved corporations and artists. The film follows two FONY Corporation employees: she is the host of a bottom-ranking arts show; he is a designer who invented a reliable, multifunctional household appliance. The company bosses, however, back other priorities than art and dependability. This entertaining, originally stylized movie voices a targeted, even directly stated, farewell to the worn-out realism which is currently all the rage with festival fare.