The Albanian
A young Albanian mountain-dweller ends up in Germany as an illegal immigrant. His dream is to make enough money in order to be able to marry his beloved Etleva. But the "European dream” he cherishes, now that he is stuck in a country with no friends, experience or knowledge of the language, soon turns into a nightmare. In his socio-critical drama, debuting director Johannes Naber envisages his native Germany as a world which has no place for integrity, morality or innocence, at least not for young illegal immigrants.