Top photographer Vic and his fashion model girlfriend Ana decide to end their turbulent and destructive relationship. Their story unfolds within concentric circles of time and space, set against the backdrop of Barcelona’s fashion and modelling industry. The second film by a director who earned critical acclaim for his avant-garde feature debut A+ (2004).
Mía is applying for a job as a photographer in Vic’s studio. But she manages to choose a time when the hip and famous pro is having a really bad day: he’s just been dumped by his girlfriend Ana, a model. Vic decides to leave Barcelona for a thousand days and he suggests that Mía take his place.... This 1,000-day stint sets in motion all kinds of mini-stories, tales of love and romantic misadventure – creating concentric circles which fleetingly fill Vic’s studio with the colourful characters who turn up for various photo shoots, modelling work and castings. The models let themselves be hauled through an artificially created world, putting work before love, yet also seeking affection in an unreal world.... Circuit soaks up the spirit of Barcelona and draws on its distinction as a major centre of the avant-garde, architecture, photography, painting and art in general. The film constructs a visually polished, modern portrait of the city, incorporating a series of interactive music and dance numbers, fashion shows and 3D animation.