Post mortem
Mário works at a morgue during a time of major events in his country’s history. Although he’d rather remain immersed in his own love story, politics will still find him and drag him into its upper echelons.... This Chilean movie evoked an exceptional response at the Venice IFF.
The Chile capital, 1973. An odd creature, Mario Cornejo works in a morgue keeping records: he compiles autopsy reports prepared by the coroner. And just as the military coup is taking place, he falls for a cabaret dancer named Nancy. The morgue is inundated with hundreds of corpses, and along with all the absurdity and chaos, Mario’s private world is directly affected by revolutionary events that will go down in the history of the country. In the words of the director: "This is the story of an apparently insignificant and charmless couple. It’s Chile’s story during the military coup. Mario’s ideal of conquering the impossible love of a woman is also the ideal of a nation trying to conquer a noble but unattainable political model (socialism). All this amid the bodies of those who died as a result of military ideals imposed with no care for their cost or consequences.”