Post mortem
Mário pracuje v márnici, kterou zrovna procházejí dějiny. Nejraději by sice zůstal pohroužen pouze do svého milostného příběhu, ale politika si ho stejně najde a vtáhne ho do svých nejvyšších pater... Chilský snímek vzbudil mimořádný ohlas na MFF v Benátkách.
Chile 1973, hlavní město. Podivínský Mario Cornejo pracuje v márnici jako zapisovatel: sestavuje zprávy z pitev, které vyhotovují soudní lékaři. Prožívá zrovna milostné opojení varietní tanečnicí Nancy, když dochází ke státnímu převratu. Márnici zaplavují stovky mrtvých těl a v doprovodu absurdity a chaosu se do Mariova soukromí vnutí převratné události, které vejdou do historie země. Slovo režiséra: „Je to příběh zdánlivě bezvýznamné a nezajímavé dvojice. A je to příběh Chile v době vojenského puče. Mariův nedostižný cíl dobýt vysněnou ženu je stejně nedostižný jako cíl národa, jenž se snaží dosáhnout neuskutečnitelného politického modelu – socialismu. A to všechno uprostřed mrtvol těch, kteří umřeli pro ideály, jež jim byly vnuceny bez ohledu na důsledky..."