Dogtooth
A dysfunctional family cut off from the outside world. The three children have no choice but to abide by the rules their father has imposed. The only person allowed to visit is Christina, to satisfy the son’s sexual urges.
A father (Christos Stergioglou), a mother (Michele Valley), and their three kids live in a house on the outskirts of a city. There is a tall fence surrounding the house and the kids have never been outside it. They are being educated, trained, entertained and bored in the manner that their parents deem appropriate, without any influence from the outside world. They believe that the airplanes flying overhead are toys and that zombies are small yellow flowers. The only person allowed to enter the house is Christina (Anna Kalaintzidou). She works as a security guard at the father’s business. The father arranges her visits to the house in order to appease his son’s sexual urges. The whole family is fond of her, especially the eldest daughter (Aggeliki Papoulia). One day Christina gives her a headband that has stones which glow in the dark, and she asks for something in return.... Superbly acted and directed, this minimalistic, stylized social allegory transcends film genre categories.