Backyard
This genial, home-grown film presents the "do-it-yourself” nature of the Icelandic scene as an essential breeding ground for individuality and creativity. The "backyard” festival hosts some of the best bands on the island (Múm, FM Belfast, Hjaltalín, Sin Fang Bous), but the audience will also be bowled over by the affable and productive human dimension of everything going on here – the friendships, the craftwork, endearing amateurism, and mistakes which lead to true discoveries.