Belvedere
A magical drama about the lives of those who survived the 1995 Srebrenica massacre. War widow Ruvejda is living at the Belvedere refugee camp on the edge of town. She patiently waits to find the remains of her family in the mass graves they have unearthed. Combining realism and elements of stylization, the film offers a compelling indictment of events of the recent past.
A drama focusing on the lives of those who survived the 1995 Srebrenica massacre. War widow Ruvejda is living at the Belvedere refugee camp on the edge of town. She patiently waits to find the remains of her family in the mass graves they have unearthed. She shares her solitude with her invalid brother Alija, who was left confined to a wheelchair after the horrific event. Their nephew Ado, one of the few young inhabitants of the camp, wants out of the place, and he accomplishes his desire in a rather unconventional way: he leaves for Belgrade to participate in the "Big Brother” reality show. While footage for the TV program is shot in color, the rest of Belvedere is in black-and-white. Reminiscent of an antique chorus, other women-widows take part in the plot, thereby intensifying the overall gravity of the film testimony.