Thirty-something Junior returns to Iceland from Germany after several years, with a mysterious German acquaintance in tow. Junior hopes his dad, Senior, might help him out financially, though the new villa of the former multimillionaire and full-time embezzler turns out to be a tiny mobile home in a trailer park at the end of the eponymous road.
In this agreeably quirky sophomore feature from Valdís Óskarsdóttir, 30-something Junior has returned to Iceland from Germany after several years, with a mysterious German acquaintance in tow. Junior hopes his dad, Senior, might help him out financially, though the new villa of the former multimillionaire and full-time embezzler turns out to be a tiny mobile home in a trailer park at the end of the eponymous road. Senior’s new wife, a former beauty queen, and Junior’s grandmother, who keeps a stuffed seal as a low-maintenance pet, complete the crackpot family picture. However, they hardly qualify as the weirdest inhabitants of this Nowheresville trailer park, which is overseen by oft-furious, always-uptight janitor BB. The montage maestro of Eternal Sunshine of the Spotless Mind offers further evidence that she’s a name to watch.