Director Matej Mináč returns for the third time to the story of Englishman Nicholas Winton who, just before the outbreak of the Second World War, succeeded in taking 669 Jewish children from Nazi-occupied Prague to safety in Great Britain. His previous films brought their story to the world and led to the discovery of surprising new facts, now presented in a documentary film incorporating dramatic reenactments, Nicky’s Family.
In the drama All My Loved Ones (1999) Slovak director and screenwriter Matej Mináč introduced to the world the true story of Nicholas Winton. Just before the outbreak of the Second World War this unknown Englishman succeeded in taking 669 Jewish children from Nazi-occupied Prague to safety in Great Britain. Mináč returned to this theme with the feature-length documentary The Power of Good – Nicholas Winton (2001). Both films were extremely well received and led to the discovery of surprising new facts. Today Winton’s story is familiar all over the globe. Thanks to Mináč’s films, dozens of other "Winton children” have been found, some of whose stories are told in the documentary film Nicky’s Family, which incorporates dramatic reenactments. Protagonists include leading American scientist Ben Abeles, former administrative officer of the International Monetary Fund in Washington Alice Masters, and geneticist Liesl Silverstone.