Režisér Matej Mináč se už potřetí vrací k příběhu Angličana Nicholase Wintona, který těsně před vypuknutím 2. světové války odvezl z Prahy do bezpečí před nacistickými okupanty 669 židovských dětí. Jeho předchozí filmy tento příběh zviditelnily pro celý svět a vedly k objevení nových, překvapivých skutečností. Právě těmi se zabývá i dokumentární snímek s hranými rekonstrukcemi Nickyho rodina.
V dramatu Všichni moji blízcí (1999) objevil slovenský režisér a scenárista Mináč pro svět skutečný příběh Nicholase Wintona. Neznámému Angličanovi se těsně před vypuknutím 2. světové války podařilo odvézt z Prahy do Velké Británie do bezpečí před nacistickými okupanty 669 židovských dětí. K tématu se Mináč vrátil celovečerním dokumentem Síla lidskosti – Nicholas Winton (2001). Oba snímky měly obrovský ohlas a vedly k objevení nových, překvapivých skutečností. Dnes je Wintonův příběh známý po celém světě. Díky Mináčovým filmům se našly desítky dalších „Wintonových dětí". Některé přibližuje i dokumentární snímek s hranými rekonstrukcemi Nickyho rodina. Mezi protagonisty patří i přední americký vědec Ben Abeles, bývalá ředitelka Mezinárodního měnového fondu ve Washingtonu Alice Mastersová nebo genetička Liesl Silverstoneová.