Walking Too Fast
Czechoslovakia, 1982. State security agent Antonín is a loyal but brutal henchman of the totalitarian communist regime. Yet, deep inside, he harbours anger, boredom and despair. He begins to develop an obsession for Klára, the young lover of a persecuted dissident.... A dark psychological thriller by Radim Špaček which finished up as the highest award-winning Czech film of last year.
Czechoslovakia, 1982. It seems there is no end in sight for people living under the totalitarian regime. State security agent Antonín is one of its loyal, cold-blooded, brutal henchmen, yet, deep inside, he harbours unvoiced anger, resentment and despair. The lonely, uprooted thug begins to lose control of his psychopathic tendencies – and the object of his interest is Klára, the young lover of the persecuted dissident Tomáš, whom Antonín attempts to force into emigration. Instead of love and understanding, however, Antonín looks to Klára for an escape from boredom. Antonín’s pointless efforts to get Klára for himself turn him not only against the traditional enemies of the regime, but also against his own people.... This sinister thriller, whose intriguing and complicated hero finds himself battling with inner demons, was the highest award-winning Czech film of last year. It garnered Czech Lions and Czech Film Critics Awards not only for Best Film, but also for direction, screenplay, cinematographer, and Best Actor.