Jackpot
Tightly scripted by helmer Martens from a Jo Nesbø story, this blackly comic caper about four dodgy types who must share a multimillion kronor jackpot unspools at a rollicking pace. It’s a tale of dishonor among thieves that tips its hat to the Coen brothers’ Fargo and Quentin Tarantino’s Reservoir Dogs and Pulp Fiction.
Tightly scripted by helmer Magnus Martens from a Jo Nesbø story, this blackly comic caper unspools at a rollicking pace. Opening with a bang and filled with jaw-dropping twists, the story alternates between the investigation of a messy crime scene at stripper bar Pink Heaven and flashbacks showing how witness/suspect Oscar wound up there, bloody and terrified, beneath a fat woman’s corpse. In a small town in Norway, near the Swedish border, Oscar supervises troublesome ex-cons as they produce artificial Christmas trees. When Oscar joins three of his charges in a soccer betting pool, the quartet defies the odds and winds up with a winning ticket. But given the personalities involved, it stands to reason that the multimillion-kronor payout won’t be split four ways, and that the factory’s wood chipper and nail gun will be put to nefarious use.