This Life - Some Must Die, So Others Can Live
Germany occupies Denmark on April 9, 1940. Although the Danish government decides to cooperate, some citizens resist. Based on fact, This Life - Some Must Die, So Others Can Live tells the story of the Hvidsten group, ordinary men and women from a village in eastern Jutland who concealed agents and supplies dropped by British aircraft.
Germany occupies Denmark on April 9, 1940. Although the Danish government decides to cooperate, some citizens actively resist. Based on fact, This Life tells the story of the Hvidsten group, ordinary men and women from a village in eastern Jutland who received and hid agents and supplies dropped by British aircrafts. Rivaling the big budget resistance epic Flame & Citron as a Danish box office phenomenon, this intimate, affecting historical drama maintains a tone of simple dignity and national pride. When innkeeper Marius Fiil first organizes a local network to pick up and conceal the men and materiel parachuted in, the risk seems negligible and the work a thrilling adventure. His son, son-in-law and daughters all participate, along with the vet, the miller, a mechanic, and some farmers. But events eventually take a grimmer turn.