Nineteen-year-old Viorel lives with his mother in a remote Moldovan town. He has no great ambitions nor any illusions about life, and he and his pal Goos earn a little cash through illegal activities. But eventually he begins taking control of his life.… In his authentic, socially conscious debut, director Igor Cobileanski captures the dead-end situation the young generation finds itself in – growing up in a place lacking prospects for a better life.
Nineteen-year-old Viorel lives with his mother in a remote Moldovan town. He has no great ambitions nor any illusions about life. He and his pal Goos earn a little cash through illegal activities, and Viorel is helping him fulfill his dream of flying. His mother tries to convince him to find a decent job. Eventually, Viorel begins taking control of his life.… In his authentic, socially conscious debut, director Igor Cobileanski captures the dead-end situation the young generation finds itself in – growing up in a place lacking prospects for a better life. For his portrayal of the bleak realities of small town Moldovan life, the novice feature filmmaker relied on world-renowned director of photography Oleg Mutu (who has worked with Cristian Mungiu and Sergei Loznitsa), and he cooperated with top Romanian director Corneliu Porumboiu on the script. Realistic and almost documentary in style, this drama by a young director of Moldovan origin is the best evidence that the Romanian new wave is far from over.