Noise
A video assigned to the "found footage” category of films that modify and process original early film material in a post production studio. Here the author uses excerpts from the Czech detective film The Murderer Hides His Face, directed in 1966 by Petr Schulhoff and starring Rudolf Hrušínský.
A film comprising excerpts from the Czech detective film The Murderer Hides His Face (Petr Schulhoff, 1966), all modified in a post production studio. Here Major Kalaš encounters the surreal setting of a Czech village surrounded by oil pumps and a forest created from rolls of film. The original story is deconstructed, moving backwards to its very beginning. The film ends with its main characters symbolically disappearing into a black "box” in a reference to the world’s first film production studio constructed in Edison’s laboratories in 1892, known as the Black Maria.