Owning Mahowny
An irreproachable bank clerk name Mahowny has an uncontrollable urge to gamble. His position at the bank is high enough to allow him relatively easy access to the bank’s money: embezzlement allows him to fully devote himself to his passion. At first everything goes well.... A true story with virtuoso performances by Philip Seymour Hoffman and Minnie Driver.
Dan Mahowny, a modest and irreproachable bank clerk, has an uncontrollable and devastating urge to gamble. His position at the bank is high enough to allow him relatively easy access to the bank’s money: embezzlement allows him to fully devote himself to his passion. He invents fictitious clients, falsifies bank transfers and collects money in their names. But Mahowny’s interest isn’t gain, he doesn’t play for money – even when he wins he doesn’t put any aside. All he wants is the excitement he has while playing. At first everything goes well, no one suspects him. And at the casino he becomes a respected guest thanks to the amount of cash he drops while playing. Mahowny’s never changing face and behaviour fools everyone around him, everyone, that is, except his girlfriend Belinda. Eventually she starts fighting to save their relationship. This fascinating story based on true events provides a vehicle for virtuoso performances by Philip Seymour Hoffman and Minnie Driver. Richard Kwietniowski’s bravura direction captured the advancing pathology of Mahowny’s gambling as well as the glitzy and exciting atmosphere of the casino.