V-Max
Seventeen-year-old mechanic Claudio works for Stefano, who takes advantage of the kid’s ability to turn any old junker into a hot rod: at night the two take part in illegal races. The film captures the collision between a perceptive young man and a world gone gaga over speed in all its many forms. The film was shown in competition at last year’s Venice IFF where it won the FEDIC Film Club Prize.