June 1940, the eve of the Soviet occupation of Latvia. Baltic Germans are leaving the country. The heroine, a young woman from the German community, meets a Latvian radio reporter and everything changes. The ensuing love story dramatizes the secret intrigues of various political groupings, the conjecture, uncertainty and chaotic atmosphere of the time.
June 1940. According to all indications, Latvia will soon be swallowed up by the Soviet Union. Alarming information is leaking out of government and diplomatic circles. Baltic Germans are leaving the country. In the chaotic atmosphere of prognosis, conjecture and uncertainty, Isolda, a young woman from the upper echelons of the German community, falls in love with a Latvian radio reporter named Robert. His interests and attitudes dramatically complicate her original plans. This love story draws an accurate portrait of protagonists from rival power and political structures, particularly in its convincing evocation of the historical situation.