Červen 1940, předvečer sovětské okupace Lotyšska. Pobaltští Němci opouštějí zemi. Nenadálé setkání hrdinky z této komunity s lotyšským rozhlasovým reportérem mění její plány. Romantický příběh dramatizují zákulisní intriky různých politických seskupení, dohady a nejistota, hektická atmosféra oněch dnů.
Červen 1940. Vše nasvědčuje tomu, že Lotyšsko bude brzy pohlceno Sovětským svazem. Z vládních a diplomatických kruhů prosakují zneklidňující informace. Pobaltští Němci opouštějí zemi. V hektické atmosféře prognóz, dohadů a nejistoty se Isolda, dívka z vyšších kruhů této komunity, zamiluje do lotyšského rozhlasového reportéra Roberta. Jeho zájmy a postoje dramaticky zkomplikují její původní záměry. Romantický příběh dokreslují výstižné portréty protagonistů z rivalizujících mocenských a politických struktur, zejména pak působivá evokace historické konstelace.