Friends Rufus and Čerčil decided that they would not soil their character by collaborating with the Communist regime and deliberately degrade themselves to the status of social outsiders. With time, however, they discover that this has also had a permanent and detrimental affect on their family lives. A documentary-style essay which tells the story of people who have erred from the path of their own destiny.